Šťastný minirozhovor: Šťastie si strážme

30.09.2023

Je to taká osobná vec, to naše šťastie. Je to taký vlastný poklad, ktorý nás robí najbohatšími. Janka Filipová má za to, že túto pomyselnú truhlicu šťastia by sme si mali každý dobre strážiť. Na druhej strane, ako človek, ktorý neustále rieši pomoc druhým, ho aj intenzívne zdieľa.

Prezidentka Asociácie nepočujúcich Slovenska denne inšpiruje všetkých, ktorí majú svoj hendikep, a ktorý i ona na priamo pozná, aby aj túto prekážku zvládali s radosťou.


Ak by šťastie definovala Janka Filipová, povedala by, že šťastie je...

" ..šťastie je vrtkavé. Nie je hmatateľné. Nijako ho nevnímame. Je to náš chvíľkový pocit, ktorý môže trvať krátko, ale aj dlho. Tak, ako rýchlo prichádza, tak rýchlo môže aj vyprchať. Práve preto, by sme si ho mali strážiť. Ja som veľmi vďačná za každú chvíľu, za každý deň.

Vďačná som za nové stretnutia s pozitívnymi, ale aj negatívnymi ľuďmi. Vďaka nim si človek uvedomí, že všetko závisí od toho, ako sa správame, ako pôsobíme na druhých a čo v nich môžeme zmeniť, ale aj zanechať. Niekedy stačí tak málo, aby sme druhých mohli urobiť šťastnými - stačí len úsmev."

Slovami Janky Filipovej, byť šťastný znamená...

" ..mnohí z nás žijú pre dnešok. Nevieme, čo nás čaká a mnoho z nás si neuvedomuje, že všetko závidí od toho, ako si to nastavíme v našej mysli. Aj keď je niekto spokojný so svojím životom, neznamená to, že život je dokonalý každý deň. Ja som predovšetkým sama sebou.

Vnímam, že aj napriek tomu, že nepočujem, mám šťastie v tom, že viem rozprávať, a aj posunkovať. Aj to je dôvod, prečo pomáham iným, ktorí sú na tom horšie, ako ja. Žijem život tak, aby som tu bola aj pre druhých, aby som sa s nimi mohla deliť o kúsok času, teda aj šťastia s nimi.

Janka Filipová by do receptu na šťastie pridala tieto ingrediencie:

".. spoločnosť skvelých ľudí, na ktorých sa môže človek vždy spoľahnúť, odvahu ísť do nových výziev, činnosti, ktoré nás uspokojujú a robia nám dni krásne a šťastné."


Janka Filipová sa o svoju odvahu, ktorú jej dáva aj poslanie v práci pre Asociáciu nepočujúcich Slovenska, podelila vo väčšom rozhovore Načúvajúca odvaha


© 2020 
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky